Okullar, hocalar, talebeler. | OKULLAR, HOCALAR, TALEBELER

OKULLAR, HOCALAR, TALEBELER

 Okullar, hocalar, talebeler.

    Bir heyecan bir heyecan.

Bir marifet bir maarif heyecanı.

    Kırtasiyeler, alışveriş merkezleri.

Kazak, pantol, kıyafet, ayakkabı. Kitapevi, büfe, aperatif  esnaf.

Dolmuşlar, tramvaylar, yollar. Okullar, hocalar, talebeler.

    İçtimai bir olay mı diyelim.

Eğitim seferberliğimi diyelim.

Hoca talebe buluşmasımı.

Okul, arkadaş kavuşmasımı.

Ana babaları can çocuklarını

Geleceğe evlerinden yollaması.

Ergenlerini yuvadan uçurmasımı

Bir heyecan bir heyecan. Da.

    Bir öğrenci ki cabbarmı cabbar.

Allah içine bu sıfatını üflemiş.

Bu yeteneği içine mühürlemiş.

Ana baba habersiz. Çocuk ele avuca gelmez, palazlanmış.

    Bir sınıfa düşmüş. Hocası munismi munis. Kuş tüyü sanki basınca yeri üzüyormuşcasına yürüyen. Sabırlı bir alim hoca.

    Çocuk sınıfta. Cabbar çocukta esmasıyla her çocuk gibi.

Kendini evvelen gösterecek tabi. Fıtratındaki cabbarlık işte. Allah ne verdiyse. Ne hışım ama.

İlk hareket sıra arkadaşına, korkusuz fütursuzca.

    Öğretmen munis. Korkusuzluk duygusu zirvede. Çocuk diyor.

Kim tutar beni bu sınıfta.

    Hoca müslüman, babası imam

Munis, alim, sabır, salim fıtratını.

İçselleştirmiş bilmiş yaşamış.

Çocukluğunda beri babasının gözetiminde Allah'ın Esma-i Hüsnalarını öğrenmiş.

    Kendindeki esmaların farkında geliştirmiş. Diğer kişi ve arkadaşlarındaki baskın esmalarını da keşfetmeyi öğrenmiş. Bu duyarlılıklarını bilerek, kedindeki kıymetlerle birleştirmeyi, desteklemeyi kaynaştırmayı büyütmeyi bilmiş.

Babam iyiyki imamdı demiş.

    Çocuk sınıfıma düşmüş. İyiyki benim elime sınıfıma gelmiş. Cabbar bir yetenek. Yabani sevimliliği hırçınlığıyla.

Güzel mi  güzel bir kır çiçeği.

Ya beslenecek ya da ezilecek.

    Allah dağına göre kar verirmiş.

Allahım sana şükürler olsun.

Bu çocuk benim sınıfıma değilde Allah'ın esmalarını bilmeyen bir imansıza veya bilmeze düşse ne olurdu hali demiş. Bu çocuktan bana ne sevablar ne bereketler var. Hu'dada inşaallah rızaya sebep olacak. Bayağı da bir emek sarfetmek, uğraşmam  gerekecek demiş demiş te.

    Çocukta Allah'ın cabbar sıfatı.

Hareket üstüne hareket çekmiş.

Bir hareket daha çekmiş. Durmuş. Ne olacak şimdi. Gözler faltaşı. Bakmış. Bakmış.

Karşısında hocası. Farklı duruş.

Esmaları kuşanmış. Ne ana ne baba tavrı. Ne  de bıktırdığı komşular ve arkadaşları tavrı.

    Hoca munismi munis. Sabırlımı sabırlı. Bilgemi bilge. Çocuğun cabbar sıfatından kavramış. Cabbar sıfatının ne kadar önemli olduğunu bunu Allahın kendisini sevdığinden verdiğini yeteneğini anlatıp. Hazreti Hamzadan girmiş. Hazreti Ömer' le vs örneklemiş.

Munis, koruma, ilim, sıfatlarıyla kaynaştırmış. Çocuktaki cabbar sıfatını nasıl kullanması gerektiğini anlatmış.

    Sınıf şimdi ne olacak derken ilgiyle zevkle dinledikleri ilk gün yaşamışlar. Allah'ın esmalarının bir kısmını örneklerle tanımışlar. Allah'ın kendilerine mühürlediği esmalarını keşfetmeye koyulmuşlar.

Hoca tecrübeli tabi geçmişte de ne kadar farklı Allah'ın mühürlediği esma karekleri ile uyumlu yaşamış. Halleşmiş.
    Çocuk ne kadar değerli olduğunu hissedince bu esma yeteneğini nasıl geliştireceği ve nerde nasıl kullanabileceği konusunda yol yöntem ve ilk ödevi almış. Hocası daha ilk günden.

Güzel bir kır çiçeği fidesi işte.

Sulamış. Can suyunu vermiş.

    Hoca. Allahım Esmaül hüsna ilmini verdiğin için. Bu güzel duyguları yaşattığın kendi esmamla beni barışık ettiğin.

Bu ortamı bana hazırlayan bir ailenin çocuğu ettiğin için sana şükrediyorum diye içinden geçirmiş.

    Çocuk akşam evde. Heyacan zirvede. İsteksiz gittiği okuldan büyük bir huzurla idealle arzuyla dönmüş. Baba bu çok önemli dersler yoğunlaşmadan hocamın söylediği şu esma-ül hüsna kitabını istiyorum demiş.

    Ana baba şaşkın. Şimdi okuldan ne bela ile gelecek derken.

Ümit dolu gelecek dolu. Kitap ne  ki  laf bile dinlemeyen çocuk.

Kıtap istiyor üstelikte heyecanla arzulu. Birşeyler değişmiş te hocadan haberleri yok tabi

    Allah'ın ahlakı ile ahlaklanmış. Allah'ın bildiği bizim habersiz olduğumuz. Temel direklerimiz.

Habersiz kalmış kıymetlerimiz.

Allahın nice esmalarından farklı esmaları kuşanmış.  Okuyan bilen yaşayan yaşatan ne değerli hocalarımız, ne kadar çok talebelerimiz var.

    Akşam olmuş hoca da huzur.

Hayal ediyor tabi.

Bu çocuk tamam inşaallah. Allahın esmasıyla uyumlu bir meslek alacak.

Belki bir sporcu, güvenlik belki mücahit bir komutan olacak. Allah'ın esmasıyla Allahu ekber diyerek nice zaferler kazanacak.

    Nurdan yaratılmış melekler.

Sağ omuzlarında allahın izniyle. Güzellikleri isteyerek yazacak.

Günü geldiğinde sağ tarafından.

Yazdıklarını tebrikle sunacak.

    Selam olsun.

Allah'ın  esması ile yaşayanlara.

Allah'ın ahlakı ile ahlâklananlara

Hocalara, talebelere. Ana,baba. Teyze, hala, dayı emmilere.

Devlete millete. Bu güzel okulları yapan ortamı hazırlayan 

İdarecilerimize. Dünya liderlerinden Reis başkanımıza

Selam olsun.

Yeni eğitim yılımız hayırlı olsun.

 

Mehmet Ali Turhal

11 Eylül 2022 / SAKARYA