Araç, niyet, faaliyet | Araç, niyet, faaliyet

Araç, niyet, faaliyet

 Araç,niyet, faaliyet

  

Hikaye şiir varsa ki var.

Bunlar.

İyide kötüde.

Hayırda şerde.

Vahiy tabiki Sünnet yolunda.

Alet olarak nasıl kullanılır.

Seccade bez parçası mı?

İbadet eden insanın alameti mıi gibi birşey.

Teşebbüsün niyet tesbitini yapmak.

Bunuda, kalbi yarıp okuyamayacağımıza gòre. İşaretler bakarız.

Biri seccadeyi çiğniyor biri üzerinde ibadet ediyor. Seccade üzerinden bir alamete işaret. İyi tesbit etmek lazım.

Bu tesbiti göre.

Gaye,

Yer.

Zaman.

Eylem, icraatları.

Sosyolojiye etkisi. Nereye sevki.

Durumuna göre

Şiir. Hikaye müzik, çizgi hatta dil. Veya herhangi bir sosyal, ünvan, etiket, şerefiye veya maddi. Teknik teknolojik. Akıl yürütme , zihin inşa için.

Nihayetinde

Hikaye ve şiir üretiminin kendisi bir ameldir.

Bu amelin ecri nedir?

Açtığı çğır nedir?

Elbette önemlidir.

Ahiret inancının da gereğidir diyelim. De.

 

Araç, niyet, faaliyet.

Neticesi ürünün. İmal vasıtası.

 Her ne alet ise. İle.

Vahyin uygulaması sünnetin icrası mı?

Yoksa sıfır çarpanı olan imansız insan eylemi mi. Ki Bu eylemle sıfırr çarpanlı kişi de.

Şuurunda olsa da,

Şuurunda olmasa da.

Allahın kulu.

 

Bu arada konu dışı bir ilave. Sıfır çarpanlı kişilikte zerre kadar imanı olan kişilik daha değerlidir. Ne diyor büyüklerimiz.

İnanıyorsanız üstünsünüz

 

İslam düşmanlığı yapmıyorsa. Müslümanla uğraşmıyorsa.

Müslümanla uğraşanlara yataklık yapmıyorsa.

Seküler dünyalık bir kendi halinde bir yaşamsa.

Buradaki hayra kullanılabilecek üretimleri ile hizmet veriyor.

Kullanıma sunuyor olabilir. Rabbim bununla Müslümana yardım etmiş olabilir.

Bunlar gibi kişilığe İman duası eder.

Adalet çerçevesinde, ilişkilerimizi devam ederiz.

 

Herhangi bir yetki, varlık,  düşünce, sanatını, hatta hülyasını (şimdilerde bunun uygulamasına matavörs yazılımlı uygulamalar mı deniliyor). Bu uygulamalar iman ilkeleri ürünü ve ona hizmet mi. Yoksa. Bu araç isyana hizmet. İman düşmanlığı yapan kişının elinde bir alet mi. Fitneyi ortadan kaldıracak şekilde bu aleti kullanmak. Hatta bu alettten daha güzel bir alet üretmek görev miyi  şimdilik kenara bırakarak.

 

 İslam'a müslümanla. Ve kendini tanrılaştırarak insanlıkla dahi utanmazca, azgınca, zevk alarak uğraşıyorsa. Bunu oruç tutan bir müslümanîn tuttuğu oruçtan zevk almasını zıddı uygulaması gibi değerlendirilebilir mi. Ne kadar uygun düşer..

 Ki bu aletlerin. Filistin Gazze de siyonistlerce batı destekli  kullanıldığını. Bu günlerde açıkça görüyoruz.  Onunla meselemiz var demektir.

 

Bir dünya bir çağrışım.

İnsan tavrı işte . Aynı eyleme her zaman aynı tavır göstermiyor. Mesele

İnanıyor, inancını mı yaşıyor.

Neme lazım, ben keyfime bakar seyreder. Yardakçılıkla da birşeyler kaparım. Hatta sorumluluk almış insanları zorlar. Onların gücünü kırar. Sorumsuzluk örneğini gösterir. Kork Allahtan korkmayandan, kuldan utanmayandan kabilinden teşebbüsler. Olmazsa olduğu kadar. Emeğinin karşılığına, elimde olana gönülsüz razı olurum mu der. Açız cazgırlığı mı yapar.

Yoksa.

Hayat iman ve cihattan ibarettir. İç dünya nefsimde,

Sosyolojik şahadetimde.

İmanımız gereğini yapma gayretinde olur.

Emanet olarak verilmiş.

Maddi manevi.

Tüm imkan ve vasıtaları.

 

İman ve cihat ilkesinde mi kullanırız.

 

Vasıtaları kullanırken

Vasıtaları gaye mi, rab mı, Araç mı, emanet mı. Hangi klke ile kullanılıyor.

Niyet ve toplumu sevk dikkate almak gerekip.

Netleştirmek lazım.

 

Biliyoruz ki şeytan suyu bulandırır. Kendinin idealini gerçekleştirmeyi çok iyi becerir. Bunu  sorgulamaya dönük. Bir kılçık soru  yönlendirme. Bu kafandan uzaklaştırma. Titretip kendine getirme. Ondan uzak durma.

Önemli tabii.

 

Netleşebilmek.

Farkındalık.

Kararlılık.

Hakikate teslimiyet.

Uzatılabilir tabii.

Her şeyi yerli yerine koyabilmek. Adalet.

 

Mehmet Ali Turhal

15 Aralık 2023

Serdivan /SAKARYA