ES SELAM'LA ÇOBANLIK
ES SELAM'LA ÇOBANLIK
Aksakal bir grup
Hanımlar beyler toplanmış. Kendi iradeleri ve. İradeleri dışı olan öncelikli konuları değerlendirmeye almışlar.
Gayeleri birlikte hayra vesile hayaller. İcraatlar. Her biri bir değer. Her biri bir cevher. Böyle olunca. Her biri kendi dediğinde ısrar. Haklılar tabi.
Ortada varsa değer ifade olan hayal. Vücut bulup görünmek ister. İstemenin dışında gerçekleşsin ister.
Her biri ayrı değer ve hayal ürünleriyle değerliyse. Her biri de hayalini gerçekleştirmek istediyse. Her biride bunda ısrar ettiyse. İyide irade gösteriyorsa. Zor mesele.
Tam burada
Akla karpuz kabuğunu getirip. İmama kızıp oruç bozma demedim mi gibi bir fitne de devreye girer.
Karpuz kabuğu derken.
Nefsin şehveti, hırs haset. Yıkıcı kemirici yakıcı duygular. Veya
Kalbin sükûneti hüsnüniyet, rıza, huzur rahmani duygular.
Olan olmuştur. Olandaki hayır ve şerre bakıp.
İbrahim Hakkı hazretlerinin sözü,
"Hak şerleri hayreyler.
Zannetme ki gayreyler.Arif anı seyreyler.
Mevla görelim neyler. Neylerse güzel eyler."
Tam yerini buluyor. Buluyor derken.
Elbette mevla neylerse güzel eyler. Seçimlerimizdeki irade sonucu.
İlahi adalet söz konusudur. Yaratan da O'dur
Karşılığı ecir.
Ya mükafat rıza.
Ya eziyet azap ceza.
Bahsedilen olanda hayır vardır. Veya.
Olan olanda hayrı ve şerri görüp. Gördüğümüzden ders alıp.
Gereği
Utanma, pişmanlık, tövbe ve bunda İrade. Yada
Yapılandan huzur, şükür, ve şükre konu olan nimeti. Hayırda, gereği gibi kullanmaya devamda ısrar, İrade.
Ayrı derin konu da,
Mesele marifete ermede.
Grup elemanları tek tek bir cevher de. Tek başına cevher bir şey ifade edememekte. Yaratılışının gereği.
Ya birini görüp meyletmede. Yada görünmeyi isteyip cazipleşmede.
Neslin idamesinde, psikolojisinde, sosyal psikolojisinde, sosyolojisinde, Helal rızkını kazandığı mesleğinde, yeteneğinde, sanatında.
Şahadetini gerçekleştirdiği tevhit inancının yansıması. Risalet, nübüvvet önderlik ve örnekliğinde.
Var olmak ve ahlaklanmak ister.
Bu biricik her biri elmas olan bu ayrı ayrı insanlar. Nasıl bir olacaklar. Sosyoloji inşa edecekler.
Bireyselliklerinin yetki ve sorumluluğundan vazgeçmeden, nasıl gerçekleştirecekler.
En iyisini yaradan bilir. Bu nasıl üzerine kulluk muhayyilesi ile düşünme denemesine girersek.
Es Selam ve çobanlık önemli.
Ayrı derin mevzu. Tabi de Selamlaşmayı yaymak. Yani, Yetenek ve imkanlarımızı kendimizin, birbirimizin aleyhinde değil faydasında kullanmak.
Kendimizin. Yetki ve sorumlu olduğumuz yetenek ve bulunduğumuz imkan yer ve kurumun sorumluluğunda çobanı olmak.
Es Selam ve çobanlık anlayışını derinleştirip nitelikli uygulanabilir duruma getirir uygulayabilirsek.
Hali hazır halimiz istikrarımız. Olan ağız tadımız. Ne kadar gerçekleştirebilir yaratan bilir. Allahtan başkasına boyun eğmem diyen çobanımızın aklına, ayağının altına karpuz kabuğu koymamak. 14 mayısta yolunu açmak, memleketi tekrar tercihle rahatlatmak lazım.
Bu Es Selam ve çobanlık anlayışıyla. Hayatı birlikte paylaşarak.
Akla gelen karpuz kabuğuyla. İmama kızıp oruç bozma tavırları tam bitmese de çok çok çok azalır inşaallah.
Mehmet Ali TURHAL